Ceisteanna Coitianta um Phleanáil
Tríd is tríd, ní theastaíonn cead pleanála chun síneadh nó grianán a thógáil nuair atá sé ar chúl an tí; áfach, ba cheart déileáil le haon cheist ón bpobal den chineál seo faoi réir fhorálacha Chuid 1 den 2ú Sceideal a ghabhann leis na Rialacháin Pleanála agus Forbartha, 2001.
Níor cheart breathnú ar an méid seo a leanas ach mar threoirlínte ginearálta;
Tithe Ardáin agus Leathscoite: Murar síneadh an teach roimhe seo, ní féidir achar urláir an síneadh atá beartaithe a bheith níos mó ná 40 méadar cearnach. Ligeann an díolúine seo freisin síntí os cionn leibhéal na talún (má tá an teach ina teach leathscoite nó sraithe, ní féidir le limistéar an síneadh os cionn an bhunurláir a bheith níos mó ná 12 méadar cearnach). Ciallaíonn sé seo, i gcás teach leathscoite tipiciúil, go bhféadfadh síneadh urláir 28 méadar cearnach a bheith ag duine & síneadh don dara hurlár de 12 méadar cearnach gan iarratas a dhéanamh ar chead pleanála. Beidh aon síneadh os cionn an bhunurláir ag achar nach lú ná 2 mhéadar ó aon teorainn pháirtí.
Tithe Scoite: Mar is amhlaidh le tithe sraithe agus Leathscoite thuas, ní mór d’achar foriomlán an fhadaithe a bheith níos lú ná 40 méadar cearnach. Leis an díolúine seo, ligtear freisin do shíntí os cionn leibhéal an bhunurláir, ní féidir leis na limistéar os cionn na talún dul thar 20 méadar cearnach. Mar sin d’fhéadfadh síneadh ar an mbunurlár de 20 méadar cearnach a bheith ag duine, agus 20 méadar cearnach ar an dara hurlár. Beidh aon síneadh os cionn an bhunurláir ag achar nach lú ná 2 mhéadar ó aon teorainn pháirtí.
An dá Chás: Má tá an síneadh beartaithe sa bhreis ar an síneadh atá ann cheana (tar éis 01-10-1964), níor chóir go mbeadh achair fhoriomlána na síntí uile níos mó ná 40 méadar cearnach. - lena n-áirítear síntí a raibh cead ag teastáil uathu, m.sh. ar thaobh an tí.
Ní féidir. Ní laghdóidh an síneadh "" Spás Oscailte Príobháideach "" an ghairdín cúil go dtí níos lú ná 25 méadar cearnach. Is forbairt dhíolmhaithe iad limistéir chrua dromchla ar chúl tí, ar an gcoinníoll go n-úsáidtear iad chun críche a ghabhann le taitneamh an tí agus nach n-úsáidtear iad chun carranna a pháirceáil.
NB Ní áirítear seid/seideanna gairdín atá ann cheana nó atá beartaithe mar spás oscailte príobháideach.
Is é an pointe is airde ar féidir balla síneadh díolmhaithe a thógáil ná leibhéal na sceimhleacha;
Má tá díon comhréidh ar an síneadh atá beartaithe, níor chóir dó dul thar leibhéal na sceimhleacha nó na huchtbhalla;
Má tá díon claonta ar an síneadh atá beartaithe, níor chóir dó dul thar droim an dín claonta atá ann.
Is féidir, ar choinníoll go gcuirtear na treoirlínte seo a leanas i bhfeidhm;
Tithe Ardáin agus Leathscoite: Ní bheidh fuinneoga ag leibhéal na talún níos lú ná 1 mhéadar ón teorainn atá rompu. Ní bheidh fuinneoga ag leibhéal os cionn an bhunurláir níos lú ná 11m ón teorainn atá rompu. Baineann an méid thuas le teaghaisí sraithe nó leathscoite.
Tithe Scoite: Sa chás go bhfuil an teaghais scoite agus go bhfuil achar urláir os cionn síneadh an bhunurláir níos mó ná 12 méadar cearnach ní bheidh na fuinneoga níos lú ná 11m ón teorainn atá rompu.
(Fuinneoga - Leathanaigh 155 - 156, Uimhreacha 6. (a.b.c.)
De ghnáth níl. Mar sin féin, má tá fuinneoga dormánta i gceist leis an obair, teastaíonn cead. Má mholtar fuinneoga velux ar chúl, tá siad díolmhaithe. Má mholtar fuinneoga velux ar an taobh / ingearchló tosaigh níl siad díolmhaithe.
Níl.
Is féidir. Faoi réir fhorálacha Chuid 1 den 2ú Sceideal a ghabhann leis na Rialacháin Pleanála & Forbartha 2001. N.B. Ní foláir don gharáiste a bheith ceangailte leis an teaghais.
(Leathanach 156- 157).
Ní féidir - tá sé eisiata go sonrach ó dhíolúine le Cuid 1, Sceideal 2, Colún 2, Coinníoll 7.
(Leathanach 156).
Is féidir, ar choinníoll:
Níl sé ar aghaidh ó bhalla tosaigh an tí;
Nach bhfuil sé níos mó ná 25 méadar cearnach (nó líon na seideanna comhiomlánaithe);
Tá 25 méadar cearnach de spás gairdín fágtha. N.B. Ní áirítear síntí atá ceangailte leis an teach mar spás oscailte príobháideach;
Tá bailchríoch na seide ag teacht leis an teach;
Airde na seide: díon claonta 4m ar a mhéad; Díon comhréidh 3m;
Níl aon duine ina chónaí ann ná ní úsáidtear é chun ainmhithe a choinneáil (muca, capaillíní, capaill, colúir).
(Leathanach 156 - 157, Aicme 3)
Is féidir, ar choinníoll:
Nach bhfuil sé níos mó ná 2sqm san achar urláir.
Airde: nach mó ná 3m ar a mhéad le díon cothrom, 4m ar a mhéad le díon claonta.
(Leathanach 158, Aicme 7)
Ní féidir. Ní forbairt dhíolmhaithe é. Mar sin féin, féadfar garáiste atá ann cheana a athchóiriú (féach Cuid 6 thuas).
Ní féidir. Ní forbairt dhíolmhaithe é (seachas an póirse - le haghaidh díolúintí féach Leathanach 158, Aicme 7 agus Cuid 9).
Is féidir. Ní rachaidh acmhainn na n-umar ola thar 3,500 lítear (Leathanach 156, Aicme 2). Nóta: ó 28.02.07 rinneadh an díolúine a leathnú go múchán, umar stórála breosla nó struchtúr. Tá an acmhainn de 3.5k fós i bhfeidhm.
Is féidir. Ní bheidh airde an aeróige níos mó ná 6m os cionn an dín.
(Leathanach 157, Aicme 4)
Is féidir. Ar choinníoll go:
Níl ach 1 in aghaidh an tí.
Trastomhas Uasta 1 mhéadar.
Nach bhfuil sé curtha suas ar, nó ar aghaidh chuig balla tosaigh an tí.
Nach bhfuil sé curtha suas ar fhána an dín tosaigh nó níos airde ná an chuid is airde den díon.
(Leathanach 157, Aicme 4, 1 - 4)
Is féidir. Faoi réir:
Nach bhfuil siad níos mó ná 2m ar airde ar chúl.
Nach bhfuil siad níos mó ná 1.2 méadar chun tosaigh nó ar aghaidh éadan an tí.
(Leathanach 157, Aicme 5)
NB: Níl sonnach miotail nó fálú slándála eile díolmhaithe.
Is féidir, faoi réir uasairde de 2m.
(Leathanach 157, Aicme 5, Leathanach 159 Aicme 9)
Is féidir. Chun tosaigh nó taobh le haghaidh lín nach mó ná 2 charr.
(Leathanach 157, Aicme 6, Cuid B (ii)
NB. Níl leathnú na mbealach isteach d’fheithiclí díolmhaithe.
Is féidir. Ach amháin má úsáideadh an struchtúr roimhe seo mar theaghais aonair. m.sh. teach a úsáideadh mar theaghais aonair nuair a tógadh é, a athchóiríodh ina árasáin níos déanaí is féidir é a athchóiriú ar ais go dtí úsáid teaghaise aonair faoin díolúine seo.
Níl, faoi réir: uasachar 0.6 méadar cearnach i gcás tí / uasachar ligin 1.2 méadar cearnach i gcás aon struchtúir / talún eile.
Gan níos mó ná 1 chomhartha. Bain tráth nach déanaí ná 7 lá tar éis an díola / ligin.
Is féidir. Ar choinníoll nach n-athrófar leibhéal na talún níos mó ná 1 mhéadar os cionn nó faoi bhun leibhéal na talún tadhlaí. Ní cheadaítear leibhéal na talún a athrú os comhair an tí seachas le haghaidh tírdhreachaithe.
(Leathanach 158, Aicme 6)
De réir na rialacha, is féidir, ar chúl. Mar sin féin, ní bheadh soláthar soilsithe agus fálú os cionn 2m díolmhaithe. Tá feidhm freisin ag an t-ardú/ísliú de 1 mhéadar ar leibhéal na talún.
(Leathanach 158, Aicme 6 & Leathanach 159 Aicme 11)
Is féidir, seachas múrmhaisiú agus ar choinníoll nach Struchtúr Cosanta é an teach.
(Leathanach 159, Aicme 12)
Is féidir, faoi réir:
Nach bhfuil níos mó ná 1 charbhán/veain champála nó bád;
Nach bhfuil aon úsáid tráchtála / fógraíochta ag baint leis;
Nach n-úsáidtear é mar theaghais agus é á stóráil;
Go ndéantar é a stóráil nach faide ná 9 mí in aon bhliain.
(Leathanach 158, Aicme 8)
Is féidir. Ón 28.02.2007 díolmhaítear iad seo faoin Aicme 2 nua le rialacháin díolmhaithe, faoi réir teorainneacha.
Leis na Rialacháin um Pleanáil agus Forbairt (Leasú) 2007,tugtar éifeacht d’fhorálacha díolmhaithe forbartha maidir le fuinneamh in-athnuaite d’áitribh agus tagraíonn siad do shuiteáil nó do thógáil painéal gréine ar chúirtealáiste tí nó laistigh de, nó ar aon fhoirgnimh atá laistigh de chúirtealáiste tí atá díolmhaithe faoi réir na gcoinníollacha agus na teorainneacha seo a leanas a chomhlíonadh:
Painéil Ghréine:
Ní rachaidh achar iomlán cró aon phainéil den sórt sin, a thógtar in éineacht le haon phainéal den sórt sin a cuireadh roimhe seo nó laistigh de chúirtealáiste tí thar 12 méadar cearnach nó 50% d’achar iomlán an dín, cibé ceann is lú;
Ní rachaidh an fad idir plána an bhalla nó díon claonta agus an painéal thar 15 cm;
Ní rachaidh an fad idir plána de dhíon cothrom nó díon claonta agus an painéal thar 50cm;
Beidh na painéil ghréine 50cm ar a laghad ó aon imeall den bhalla nó den díon ar a mbeidh sé suite;
Ní rachaidh airde eagar gréine saorsheasaimh os cionn 2 mhéadar ag an bpointe is airde, os cionn leibhéal na talún;
Ní chuirfear eagar gréine neamhspleách ar bhalla tosaigh an tí nó ar a aghaidh;
Ní laghdófar le tógáil aon eagar gréine saorsheasaimh an spáis oscailte phríobháidigh ar chúl nó ar thaobh an tí go dtí níos lú ná 25 méadar cearnach.
Tuirbíní Gaoithe:
Tá tógáil, crochadh nó cur tuirbín gaoithe laistigh de chúirtealáiste tí díolmhaithe faoi réir na Rialachán seo a leanas (Aicme 2)
1. Ní chuirfear an tuirbín in airde nó laistigh de chúirtealáiste tí gaoithe atá ceangailte leis an teach nó le haon fhoirgneamh nó déanmhas eile laistigh dá chúirtealáiste.
2. Ní rachaidh airde iomlán an tuirbín thar 13 mhéadar.
3. Ní rachaidh trastomhas na hiomghaoithe thar 6 mhéadar.
4. Ní bheidh an glanspás íosta idir barr íochtarach na hiomghaoithe agus leibhéal na talún níos lú ná 3 mhéadar.
5. Beidh an túr tacaíochta achar nach lú ná airde iomlán an struchtúir (lena n-áirítear lann an tuirbín ag an bpointe is airde dá stua) móide méadar amháin ó theorainn aon pháirtí.
6. Níor chóir go mbeadh leibhéil torainn níos mó ná 43db(A) le linn gnáthoibríochta, nó níos mó ná 5db(A) os cionn an torainn chúlra, cibé acu is mó, mar a thomhaistear é ón teaghais chónaithe is gaire.
7. Ní thógfar níos mó ná tuirbín amháin laistigh de chúirtealáiste tí.
8. Ní dhéanfar aon struchtúr den sórt sin a thógáil, a chrochadh ná a chur ar aghaidh bhalla tosaigh tí.
9. Beidh bailchríoch neamhlonrach, neamh-fhrithchaiteach ar gach comhpháirt tuirbín agus beidh an lann déanta as ábhar nach sáraíonn comharthaí teileachumarsáide.
10. Ní bheidh aon chomhartha, fógra nó réad, nach bhfuil riachtanach chun feidhmiú nó sábháilteacht an tuirbín ceangailte leis an tuirbín gaoithe ná ní thaispeánfar é.
FYI - Leis na Rialacháin Pleanála agus Forbartha (Leasú) 2008 (IR 256 de 2008) tugtar éifeacht d’fhorálacha forbartha díolmhaithe maidir le fuinneamh in-athnuaite d’fhoirgnimh thionsclaíocha, áitribh ghnó agus ghabháltais talmhaíochta.
Féach na Rialacháin le haghaidh tuilleadh faisnéise.
Níl. Níl an chuid is mó de na hoibreacha ar Struchtúr Cosanta díolmhaithe. Tá gá le dearbhú maidir leis an méid atá/nach bhfuil díolmhaithe chun saincheisteanna a shoiléiriú.
Tá, Ní forbairt dhíolmhaithe é.
Is féidir, faoi réir achar uasta 2 méadar cearnach, is ionann an uasairde agus 2m os cionn lár an bhóthair os a chomhair, agus níl sé soilsithe.
Tá, mura bhfuil líon na leanaí, lena n-áirítear cúramóirí níos mó ná 6, agus má tá an cúram i dteach an chúramóra féin.
Athrú úsáide
(Leathanach 160, Aicme 14)
Úsáid Ócáideach
Úsáid ócáideach chun críocha áineasa, sóisialta aon scoile, halla, club, gailearaí ealaíne, músaem, leabharlann, seomra léitheoireachta, giomnáisiam nó struchtúir a úsáidtear de ghnáth le haghaidh adhradh poiblí.
(Leathanach 160, Aicme 15)
Níl, is féidir leat cuid de theach ináitrithe a scartáil chun síneadh baile a sholáthar.
(Leathanach 160, Aicme 14)
Úsáid ócáideach chun críocha áineasa, sóisialta aon scoile, halla, club, gailearaí ealaíne, músaem, leabharlann, seomra léitheoireachta, giomnáisiam nó struchtúir a úsáidtear de ghnáth le haghaidh adhradh poiblí.
(Leathanach 160, Aicme 15)
Níl, ar choinníoll nach bhfuil sé suite le 10m de chúirtealáiste aon tí cónaithe ach amháin le toiliú i scríbhinn ón úinéir / áititheoir.
(Leathanach 167, Aicme 31(c)
De ghnáth, Níl. Déan tagairt do rialacháin forbartha díolmhaithe le haghaidh teorainneacha.
(Leathanach 163 - ).
Níl, ní ar an ngnáthbhealach, ach, tá sé faoi réir na nósanna imeachta comhairliúcháin atá i gCuid VIII de Rialacháin Phleanála 2001 arna leasú.
6 mhí. Ón 31.03.03 is féidir 3 mhí bhreise a dheonú nuair a aontaítear.
De réir Airteagal 35 de na Rialacháin Pleanála agus Forbartha, ní chuirfear in iúl do dhaoine a rinne aighneacht nó breathnóireacht ar iarratas pleanála ach go bhfuarthas Tuilleadh Faisnéise nó Soiléiriú Breise Faisnéise, i gcás go meastar go bhfuil an FI nó CFI suntasach agus go dteastaíonn fógraí poiblí nua uaidh. Tá 2 sheachtain ag agóideoirí (5 seachtaine i gcás iarratais in éineacht le EIS) ón dáta a fhaigheann an tÚdarás Pleanála na fógraí athbhreithnithe, chun aighneachtaí / barúlacha breise a dhéanamh. Ní theastaíonn aon táille bhreise. Ceanglófar ar dhaoine eile ar mian leo aighneacht / breathnóireacht a dhéanamh an táille fhorordaithe a íoc.
Má thagann ceist chun cinn an bhfuil Cead Pleanála ag teastáil ó thogra nó an forbairt dhíolmhaithe é, féadfar aighneacht a dhéanamh, i scríbhinn le tograí nó léarscáileanna - is fearr an líon is mó faisnéise a ghabhann le táille (€ 80.00). Breithneoidh an pleanálaí aighneachtaí & tabharfaimid freagra laistigh de 4 seachtaine maidir le cibé an bhfuil cead pleanála ag teastáil uaidh nó nach bhfuil. Féadfaidh an t-iarratasóir an cinneadh a tharchur chuig an mBord Pleanála in éineacht le táille (€150.00).
(Alt 5, an tAcht Pleanála & Forbartha, lch 28)
Ní féidir fótachóipeanna de léarscáileanna ar iarratais phleanála a cláraíodh roimh 11-Márta-2002 a eisiúint. Ní mór aon fhótachóipeanna de léarscáileanna ar chomhaid a cláraíodh tar éis 11-Márta-2002 a bheith stampáilte ar dháta ina n-aonar agus ní mór do cheannaitheoir na léarscáileanna dearbhú faoi Alt 74(4) den Acht Cóipchirt agus Cearta gaolmhara, 2000 a shíniú agus a chur ar an bpleanáil comhad.
Ní choinnítear, toisc go bhfuil an próiseas pleanála oscailte agus trédhearcach. Déanfar uimhreacha teileafóin agus seoltaí ríomhphoist a atheagrú faoi GDPR ach ina ionad sin, cuirfear gach breathnóireacht / aighneacht ar fáil lena n-iniúchadh ag oifigí na Comhairle agus ar shuíomh Gréasáin na Comhairle faoi Alt 38 den Acht Pleanála agus Forbartha 2000 arna leasú. Déantar an fhaisnéis seo a phróiseáil de réir an Achta Pleanála agus Forbartha 2000 arna leasú agus cuirtear ar fáil don Bhord Pleanála i gcás achomhairc faoi Alt 127 den Acht Pleanála agus Forbartha 2000 arna leasú.
Bí aireach ar nádúr poiblí na faisnéise uile a chuirtear isteach.
I gCuid B den fhoirm iarratais phleanála tá sonraí pearsanta an iarratasóra agus ní chuirtear ar fáil lena n-iniúchadh ag an bpobal. Cuirtear gach doiciméad iarratais phleanála eile ar fáil lena iniúchadh ag oifigí na Comhairle agus ar shuíomh Gréasáin na Comhairle faoi Alt 38 den Acht Pleanála agus Forbartha 2000 arna leasú. Déantar an fhaisnéis seo a phróiseáil de réir an Achta Pleanála agus Forbartha 2000 arna leasú agus cuirtear ar fáil don Bhord Pleanála i gcás achomhairc faoi Alt 127 den Acht Pleanála agus Forbartha 2000 arna leasú.
Bí aireach ar nádúr poiblí na faisnéise uile a chuirtear isteach.
Níor cheart go mbeadh aon 'sárú nua nó níos mó' san fhoirgneamh atá ann cheana mar thoradh ar athruithe ábhartha nó síntí. Is é sin, níor cheart go ndéanfadh athrú ábhartha nó síneadh (ingearach nó cliathánach) ar fhoirgneamh atá ann cheana an foirgneamh a dhéanamh níos measa maidir le Rialacháin Foirgníochta.
Tugtar na samplaí seo a leanas trí shoiléiriú:
Síneadh a thógáil ar fhoirgneamh atá ann cheana trína mbeidh staighre atá ann cheana féin laistigh den fhoirgneamh atá ann chun freastal ar an síneadh chun críocha rochtana agus éalaithe:
• Má bhí an staighre a bhí ann cheana leordhóthanach chun acmhainn áitíochta an fhoirgnimh atá ann cheana ach neamhleor don fhoirgneamh sínte, bheadh sé seo ina 'shárú nua' ar na Rialacháin Foirgníochta.
• Má bhí an staighre a bhí ann cheana neamhleor don fhoirgneamh a bhí ann agus go mbeadh sé níos neamhleor mar gheall ar áitíocht bhreise an fhoirgnimh leathnaithe, bheadh sé seo ina 'shárú níos mó' ar na Rialacháin Foirgníochta.
Tabhair faoi deara, mar sin, go n-éilítear leis na Rialacháin Foirgníochta mar a bhaineann siad le hoibreacha i dtaca le foirgnimh atá ann cheana a athrú nó a leathnú go hábhartha, go gcoinneofaí an 'status quo' san fhoirgneamh atá ann cheana féin. Sa chás go sáraíonn foirgneamh atá ann cheana na Rialacháin Foirgníochta, ní gá an t-athrú ábhartha nó an foirgneamh sin an sárú sin a réiteach, ach go simplí ní fhéadtar an sárú a dhéanamh níos measa, i.e. nach dtiocfaidh sárú nua nó níos mó chun cinn. Ní bhaineann Rialacháin Foirgníochta go siarghabhálach le foirgnimh a bhí ann cheana féin ina bhfuil foirgnimh den sórt sin á leathnú ach amháin sa mhéid nach gceadaítear aon sárú nua nó níos mó.
Tá gá le Teastas Rochtana athbhreithnithe do Dhaoine faoi Mhíchumas nuair a dhéantar athbhreithniú suntasach ar dhearadh nó ar shaothair nó ar athrú ábhartha ar fhoirgneamh nó athrú ábhartha ar úsáid foirgnimh ar thug Údarás Rialaithe Teastas Rochtana do Dhaoine faoi Mhíchumas dó. Féadfaidh tú iarratas a dhéanamh chuig an Údarás Rialaithe Foirgníochta ar an deimhniú athbhreithnithe.
Tá foráil ann d’achomharc chuig an mBord Pleanála i gcásanna den sórt sin. Caithfear an t-achomharc a thaisceadh laistigh de mhí amháin ó dháta an chinnidh ar an iarratas - féach Cuid VI de na Rialacháin um Rialú Foirgníochta.
Táthar ag súil go ndeimhneoidh duine atá cáilithe ar nós gairmí foirgníochta na líníochtaí - bheifí ag súil gurb é seo an duine gairmiúil a chur na líníochtaí i gcrích.
Caithfidh, ba chóir go mbeadh dearadh draenála in éineacht le gach iarratas pleanála d’uisce salach agus uisce dromchla. Braitheann an leibhéal mionsonraí a theastaíonn ar an togra é féin, ach caithfidh méideanna píopaí, grádáin, leibhéil, suas go dtí an nasc beartaithe leis an líonra poiblí agus an nasc sin san áireamh. Ba cheart sonraí leordhóthanacha faoin mbeart SuDS beartaithe a áireamh freisin.
Go hachomair tá sé mar aidhm ag Córais Draenála Uirbeacha Inbhuanaithe an méid rith chun srutha a íoslaghdú, a cháilíocht a bharrfheabhsú, screamhuisce a athlíonadh, agus an ráta rith chun srutha a theorannú d’fhonn dobharlaigh nádúrtha a chosaint. Is é beartas na comhairle bearta nádúrtha, glasa, os cionn na talún a chur chun cinn trí phábháil thréscaoilteach, claiseanna, trinsí insíothlaithe, báisíní coinneála, linnte, díonta glasa, srl a chur i bhfeidhm seachas dromchla neamh-thréscaoilteach, píopaí faoi thalamh agus umair. Maidir le forbairtí níos mó ba chóir réasúnaíocht roghnúcháin SuDS a chur isteach in éineacht leis an iarratas pannála. Ní cheadófar umair faoi thalamh ach mar rogha dheiridh.
Caithfidh SuDS a bheith i ngach forbairt nua - fiú síntí ar thithe atá ann cheana féin. Ar ndóigh tá cásanna ann ina bhféadfadh méadú an-bheag ar an limistéar rith chun srutha, agus / nó srianta fisiciúla a bhaineann leis an láithreán a bheith mar thoradh ar an bhforbairt a bheartaítear, ach ba cheart díriú i gcónaí ar an gcur chuige pragmatach is fearr. Tá faisnéis iontach agus samplaí de bhearta féideartha SuDS i Lámhleabhar CIRIA SuDS (C753).
Caithfear poill súite a dhearadh don imeacht báistí 1:30 bliain, 60 nóiméad. Caithfidh an dearadh treoirlínte BRE Digest 365 a chomhlíonadh, agus a bheith bunaithe ar shonraí báistí agus ar luachanna insíothlaithe ithreach atá sainiúil don láithreán. Teastaíonn íosfhad socraithe de 5m chuig struchtúr agus 3m go teorainn.
Má sheolann tú líníocht suímh láithreáin agus seoladh chuig %75i%73%63e.se%[email protected] " rel="nofollow"> [email protected] eiseofar líníocht seirbhísí duit tar éis. Ba cheart na líníochtaí seo a mheas mar thásc ar sheirbhísí atá ann cheana féin agus ba cheart na sonraí go léir a fhíorú sula ndéantar an dearadh deiridh.
Teastaíonn íoslimistéar láithreáin de 2000m2 chun freastal ar Chóras Cóireála Fuíolluisce Ar an Láithreán. Caithfidh an córas a bheith deartha ag gairmí inniúil cáilithe agus inniúil agus ní mór dó cloí le Cód Cleachtais an EPA um Chórais Fuíolluisce agus Córais Diúscartha. Caithfear maoirseacht leordhóthanach a dhéanamh ar an suiteáil / tógáil. Sonraitear sa Chód íos-achair idirscartha áirithe nach mór cloí leo.
Ba chóir draenacha príobháideacha neamhspleácha ar leithligh a shuiteáil le haghaidh uisce dromchla agus draenáil bhréan, suas go dtí an pointe díreach sula scaoiltear isteach sa séarach comhcheangailte iad.
Is féidir le riosca tuile teacht ó raon foinsí, lena n-áirítear mapaí abhann, báistiúil, cósta, srl. Táirgeadh léarscáileanna méid tuile faoi roinnt staidéar tuile, go háirithe na FEMFRAMS (Staidéar Measúnaithe agus Bainistíochta Riosca Tuilte d’Fhine Gall agus Oirthear na Mí). Tiomsaíodh an fhaisnéis seo agus faisnéis eile faoi staidéir ar thuilte chun an SFRA (Measúnú Straitéiseach ar Riosca Tuilte) a tháirgeadh atá mar chuid den Phlean Forbartha Contae reatha. Tá suíomh Gréasáin an-áisiúil ag an OOP freisin maidir le tuilte ag www.floodinfo.ie .
Má tá d’fhorbairt i mbaol tuile ar bhealach ar bith, nó riosca tuile a thabhairt isteach / a mhéadú do thailte / réadmhaoine eile, ní mór duit measúnú comhréireach riosca tuile a chur isteach de réir na dtreoirlínte pleanála a d’fhoilsigh an OOP.
Is gá, má tá sé ar intinn agat nasc a dhéanamh leis na líonraí fuíolluisce agus uisce poiblí, is gá foirm fiosrúcháin Réamhcheangail a chur isteach chuig Uisce Éireann sula gcuirfidh tú d’iarratas isteach. Caithfear an Litir freagartha ó Uisce Éireann a áireamh i d’iarratas chuig an Údarás Pleanála.
Tá. Tá iarratais bailí ar feadh 12 mhí ón dáta a fhaightear iad. Tar éis 12 mhí baintear den liosta iad.
Cé go ndéantar iarratais a stóráil in ord an dáta a fhaightear iad, ní gá go dtabharfaí spásanna don chéad díoltóir eile ar an liosta. Nuair a thagann folúntas chun cinn sa mhargadh, rachaidh an bainisteoir margaidh ábhartha trí gach iarratas ar an liosta feithimh agus roghnóidh sé an tairiscint táirge is fearr don fholúntas.
Treoraíonn na critéir roghnúcháin na bainisteoirí margaidh: -
Critéir bhia:
Earraí orgánacha a chur chun cinn
Earraí a fhástar go hinbhuanaithe a chur chun cinn
Fásóirí áitiúla a chur chun cinn
Tairiscint éagsúil ó thaobh eitneach de a chur chun cinn
Critéir neamhbhia
Ceardaíocht lámhdhéanta a chur chun cinn
Ceardaíocht ó fhoinse áitiúil a chur chun cinn
Ealaíontóirí áitiúla a chur chun cinn
Táirgí atá neamhdhíobhálach don chomhshaol a chur chun cinn
Earraí eitneacha éagsúla a chur chun cinn
Cé gur treoir do bhainisteoirí margaidh na critéir seo, féadfar táirgí nua nach gcomhlíonfaidh na critéir a roghnú freisin má mheastar go dtaitneoidh an táirge a thairgtear le custaiméirí agus go gcomhlánóidh sé na táirgí atá ann cheana féin atá ar díol ó dhíoltóirí eile.
Glacann Mairfidh iarratais shéasúracha ar feadh 3 mhí agus ní féidir le hiarratasóirí trádáil ach uair amháin sa tréimhse 12 mhí. Ní bhaineann iarratais shéasúracha ach le táirgí nó táirgí a mbíonn tréimhsí díolachán séasúracha nó/agus díolachán séasúracha acu, mar shampla torthaí agus caora úra i míonna an tsamhraidh agus táirgí téamaí Nollag sa gheimhreadh.
Más díoltóir séasúrach tú, sonraigh cén séasúr a bhfuil tú ag déanamh iarratais a chur isteach air.
Spreagaimid iomaíocht shláintiúil inár margaí ionas nach féidir linn a ráthú gur tusa an t-aon díoltóir a dhíolann táirge ar leith; déanaimid ár ndícheall, áfach, gan an iomarca díoltóirí a bheith ag díol aon táirge amháin agus mar sin beidh sciar ag gach díoltóir.
Ní sholáthraímid aon trealamh. Féadann na bainisteoirí margaidh comhairle a thabhairt duit maidir le hoiriúnacht aon scáthanna fearthainne / gazebos a fhéadtar a úsáid sa mhargadh nuair a bheidh spás curtha ar fáil duit.
Deirtear in Alt 5 den Acht um Athghiniúint Uirbeach agus Tithíocht 2015 (arna leasú 2018) gur láithreán folamh é láithreán má sháraíonn an talamh 0.05 heicteár, agus;
▪ I gcás láithreán ina bhfuil talamh cónaitheair agus ina bhfuil gá le tithíocht sa cheantar, tá an láithreán oiriúnach chun tithíocht a sholáthar, go bhfuil an láithreán nó tromlach an láithreáin folamh nó díomhaoin, nó
go bhfuil an láithreán á úsáid chun críche nach bhfuil ann ach soláthar tithíochta go hiomlán nó go príomha nó nach bhfuil á fhorbairt le haghaidh tithíochta, ar an gcoinníoll gur ceannaíodh an láithreán tar éis dó a bheith criosaithe mar thalamh cónaithe sa phlean forbartha ábhartha don cheantar (Nóta: Beidh talamh criosaithe cónaithe a ceannaíodh sular ainmníodh é mar thalamh cónaithe agus a úsáidtear i gcónaí chun críocha feirmeoireachta, díolmhaithe ón Tobhach Láithreáin Fholaimh).
▪ I gcás talún athghiniúna: i gcás go bhfuil tromlach an láithreáin folamh nó díomhaoin agus go bhfuil tionchar diúltach aige ar thaitneamhachtaí atá ann cheana nó ar charachtar an cheantair, nó lena laghdaítear an taitneamhacht a sholáthraíonn an bonneagar agus na saoráidí poiblí atá ann cheana.
Is féidir láithreán folamh aitheanta a iontráil ar chlár na láithreán folmha nuair a bhíonn an t-údarás pleanála den tuairim go raibh sé folamh ar feadh 12 mhí ar a laghad roimh a iontráil ar an gclár. Ní fhéadtar aon struchtúr atá ina theach do dhuine éigean a áireamh mar láithreán folamh.
Is éard atá i dtalamh cónaithe ná talamh a bhfuil an cuspóir criosaithe úsáide talún sa phlean forbartha nó sa phlean ceantair áitiúil chun críocha cónaithe go hiomlán nó go príomha. Cuimsítear anseo aon struchtúir ar thalamh den sórt sin.
Is talamh é talamh athghiniúna a sainaithníodh sa phlean forbartha nó sa phlean ceantair áitiúil mar thalamh a bhfuil gá le hathghiniúint agus leis an gcuspóir di a fhorbairt agus a athnuachan. Cuimsítear anseo aon struchtúir ar thalamh den sórt sin.
Beart gníomhachtaithe agus dreasachta láithreáin is ea an tobhach láithreán folamh chun coincheap na forbartha uirbí inbhuanaithe a chur chun cinn agus a chur i bhfeidhm, agus chun a chinntiú go mbaintear úsáid thairbheach as talamh folamh nó tearcúsáidte i gceantair uirbeacha.
Baineann an tobhach le láithreán folamh a iontráiltear ar chlár na láithreán folamh agus a bhfuil luach margaidh aimsithe ag an údarás pleanála dó.
Tá an tobhach iníoctha i riaráistí gach bliain ag úinéir an láithreáin fholaimh a thaifeadtar ar an gclár an 1 Eanáir an bhliain roimhe sin. Beidh an tobhach iníoctha ar éileamh a dhéanfaidh an t-údarás pleanála agus ríomhfar é ag 7% de luach margaidh an láithreáin.
I dtéarmaí praiticiúla, ciallaíonn sé seo go n-íocfaidh úinéir ar láithreán folamh ar an gclár nach bhforbraíonn a thalamh an tobhach de 7%. Tá an tobhach iníoctha ar éileamh laistigh de 2 mhí. Mura n-íoctar é, beidh an tobhach inghnóthaithe mar fhiach conartha simplí trí na Cúirteanna. Fanfaidh aon tobhach atá dlite ina mhuirear ar an talamh go dtí go n-íocfar é.
Féadfaidh úinéir réadmhaoine aighneacht a dhéanamh chuig an Údarás Pleanála laistigh de 28 lá tar éis dháta an fhógra faoi iontráil bheartaithe de láithreán ar chlár na láithreán folmha.
Tar éis dó breithniú a dhéanamh ar aighneacht, tá an tÚdarás Pleanála fós den tuairim gur chóir an láithreán a iontráil ar chlár na suíomhanna folmha, caithfear fógra i scríbhinn a eisiúint don úinéir nuair a iontráiltear an láithreán ar chlár na suíomhanna folmha. Féadfaidh úinéir láithreáin achomharc a dhéanamh i gcoinne chinneadh an údaráis phleanála láithreán a chur ar chlár na láithreán folmha chuig an mBord Pleanála laistigh de 28 lá tar éis dháta an fhógra faoi iontráil den sórt sin a bheith déanta. Ní féidir le hiontráil láithreáin ar chlár na láithreán folamh teacht i bhfeidhm go dtí go dtiocfaidh an Bord Pleanála ar chinneadh maidir leis an achomharc. Má sheasann an Bord Pleanála le hachomharc ní mór an iontráil ar chlár na láithreán folmha a chealú.
A luaithe agus a iontráiltear láithreán ar chlár na láithreán folamh caithfidh an tÚdarás Pleanála a luach margaidh a aimsiú agus fógra a thabhairt d’úinéir an láithreáin faoi. Féadfaidh an t-úinéir an luacháil margaidh a achomharc chuig an mBinse Luachála laistigh de 28 lá tar éis dháta an fhógra.
Féadfaidh úinéir láithreáin a fhaigheann éileamh ar thobhach na láithreán folamh a íoc ón Údarás Pleanála achomharc i gcoinne an éilimh a dhéanamh leis an mBord Pleanála ar an bhforas nach bhfuil an láithreán folamh a thuilleadh nó go bhfuil ríomh an tobhaigh mícheart. Caithfear an t-achomharc a dhéanamh laistigh de 28 lá ó dháta an éilimh ar an tobhach a íoc. Má sheasann an Bord Pleanála leis an achomharc, bainfear iontráil an láithreáin ar chlár na láithreán folamh agus cuirfear an t-éileamh ar ceal, nó molfar don Údarás Pleanála ríomh an tobhaigh a cheartú agus eiseofar éileamh leasaithe.
Féadfaidh úinéir láithreáin fholaimh fógra a thabhairt don Údarás Pleanála tráth ar bith mura bhfuil a láithreán folamh nó díomhaoin a thuilleadh. Sa chás go bhfuil an tÚdarás Pleanála sásta nach láithreán folamh é an láithreán a thuilleadh, is féidir an iontráil ar an gclár a chealú. Mar sin féin, beidh aon tobhach gan íoc ar an láithreán iníoctha.
Is féidir Clár na Láithreán Folamh de chuid Chomhairle Contae Fhine Gall a fheiceáil ar https://www.fingal.ie/council/service/vacant-sites-register
Tabhair cuairt ar ár leathanach Ceisteanna Coitianta maidir le Forfheidhmiú Pleanála
Is éard atá sa seandálaíocht ná staidéar ar shochaithe agus ar chultúir san am atá thart trí iarsmaí fisiciúla (suíomhanna, déantúsáin agus ábhar éiceolaíoch)
Aon struchtúr/gné de dhéantús an duine ón am atá thart
Is acmhainn luachmhar cultúrtha neamh-inathnuaite iad láithreáin agus séadchomharthaí, a shaibhríonn ár dtírdhreacha agus ár mbailedhreacha agus atá riachtanach dár dtuiscint ar an am atá thart.
Féadfaidh tú teagmháil a dhéanamh go díreach le hOifig Seandálaí an Chontae nó leis an Rannóg Phleanála le do cheist nó chun cruinniú a iarraidh.
Ní hionann coinníollacha pleanála aonair, ach is minic a éilíonn siad measúnú tosaigh ar acmhainneacht seandálaíochta an láithreáin sula dtosaítear ar an obair thógála. Leis an measúnú, cuirtear ar chumas Seandálaí an Chontae (i gcomhar leis an DOEHLG) straitéis mhaolaithe iomchuí a chinneadh agus ar an gcaoi sin tionchar na forbartha ar an tseandálaíocht a laghdú.
Íocann an forbróir na costais iomlána a bhaineann le measúnú seandálaíochta agus aon obair mhaolaithe riachtanach, lena n-áirítear tochailt.
Déanann seandálaithe a bhfuil cáilíochtaí oiriúnacha aige ag gníomhú faoi cheadúnas don Aire Comhshaoil, Oidhreachta agus Rialtais Áitiúil gach obair seandálaíochta.
Tá liosta seandálaithe tiomsaithe ag an tSeirbhís Séadchomharthaí Náisiúnta.
Caomhnú fisiceach ar ghnéithe seandálaíochta.
Taifeadadh eolaíoch ar ghnéithe seandálaíochta sular scriosadh iad.
Ní leatsa iad, is maoin an Stáit iad earraí seandálaíochta de réir an dlí.
Fág an ghné nó an déantúsán san áit a bhfuil sé agus déan teagmháil le hOifig Seandálaí na Cathrach chun comhairle a fháil. De réir an dlí ba chóir duit teagmháil a dhéanamh le Stiúrthóir an Mhúsaeim Náisiúnta nó leis an tSeirbhís Séadchomharthaí Náisiúnta laistigh de 48 uair an chloig tar éis duit é a aimsiú.
Is éard atá i Struchtúir Chosanta ná foirgnimh, gnéithe agus struchtúir laistigh de Fhine Gall atá faoi chosaint toisc go gcomhlíonann siad ceann amháin nó níos mó de na Catagóirí Leasa Speisialta atá leagtha amach in Alt 51(1) den Acht Pleanála & Forbartha, 2000 agus Alt 2.5.4 den Oidhreacht Ailtireachta Treoirlínte Cosanta. Is iad Ailtireacht, Stairiúil, Seandálaíocht, Ealaíne, Cultúrtha, Eolaíoch, Teicniúil agus Sóisialta na na catagóirí seo.
Tugtar Taifead na Struchtúr Cosanta (RPS) ar an liosta ina bhfuil na struchtúir uile atá cosanta laistigh de Fhine Gall. Roimh Acht a tháinig i bhfeidhm sa bhliain 1999 tugadh Foirgnimh Liostaithe ar na foirgnimh nó na gnéithe seo, ach níl feidhm ag an teideal seo a thuilleadh. Is taifead dinimiciúil é an RPS a mbíonn struchtúir á gcur leis ar bhonn leanúnach agus á scriosadh uaireanta.
Mura bhfuil tú cinnte an Struchtúr Cosanta é foirgneamh, is féidir leat Aguisín 4 de Phlean Forbartha an Chontae 2016-2022 a sheiceáil. Is féidir leat a chinneadh freisin an bhfuil foirgneamh á chosaint trí bhrabhsáil a dhéanamh ar léarscáileanna an Phlean Forbartha Contae - sa chás go bhfuil dath oráiste ar fhoirgneamh, sainaithnítear é mar Struchtúr Cosanta. Uaireanta, mar gheall ar dhébhríochtaí i seoladh agus ainm na bhfoirgneamh ní bhíonn sé soiléir an bhfuil struchtúr san áireamh ar an RPS. Sa chás go bhfuil éiginnteacht ann ba chóir duit teagmháil a dhéanamh leis an Oifigeach Caomhnaithe.
Féadfar aon struchtúr lena n-áirítear struchtúir leasa áitiúla a chomhlíonann ceann amháin nó níos mó de na Catagóirí Leasa Speisialta de réir Alt 51(1) den Acht Pleanála & Forbartha, 2000 agus Alt 2.5.4 de na Treoirlínte um Chosaint Oidhreachta Ailtireachta a mheas lena gcur san áireamh ar Thaifead na Struchtúr Cosanta (RPS).
Féadfaidh údarás pleanála struchtúr ón RPS a chur leis (nó a scriosadh) de réir mar is iomchuí de réir nósanna imeachta reachtacha a leagtar amach san Acht Pleanála agus Forbartha 2000 (arna leasú).
Féadfaidh aon duine ar mian leis go gcuirfí struchtúr leis nó a scriosadh as Taifead na Struchtúr Cosanta iarratas a dhéanamh chuig an Rannán Caomhnaithe lena bhreithniú. Ba cheart go mbeadh faisnéis fhorlíontach ag gabháil le seoladh an fhoirgnimh, mar shampla léarscáileanna, grianghraif, agus aon fhaisnéis stairiúil atá ar eolas.
Faoin gcóras pleanála, de ghnáth ní theastaíonn cead pleanála ó go leor mionoibreacha ar struchtúir. Tugtar forbairt dhíolmhaithe ar na hoibreacha seo. Maidir le Struchtúr Cosanta, áfach, ní féidir oibreacha den sórt sin a dhéanamh gan cead pleanála mura ndéanfadh na hoibreacha difear do charachtar an déanmhais nó d'aon ghné den struchtúr a chuireann lena spéis speisialta. Mura bhfuil tú cinnte an bhfuil cead pleanála ag teastáil, moltar duit teagmháil a dhéanamh leis an Rannán Caomhnaithe.
Faoin gcóras pleanála, de ghnáth ní theastaíonn cead pleanála ó go leor mionoibreacha ar struchtúir. Tugtar forbairt dhíolmhaithe ar na hoibreacha seo. Maidir le Struchtúr Cosanta, áfach, ní féidir oibreacha den sórt sin a dhéanamh gan cead pleanála mura ndéanfadh na hoibreacha difear do charachtar an déanmhais nó d'aon ghné den struchtúr a chuireann lena spéis speisialta. Mura bhfuil tú cinnte an bhfuil cead pleanála ag teastáil, moltar duit teagmháil a dhéanamh leis an Rannán Caomhnaithe.
Is féidir comhairliúchán réamhphleanála a shocrú chun tograí a phlé ag céim an dearaidh. Ba chóir faisnéis mhionsonraithe lena n-áirítear líníochtaí de do thogra a chur isteach le haghaidh measúnaithe roimh aon aiseolas.
Caithfidh Measúnú Tionchair Oidhreachta Ailtireachta a bheith i ngach iarratas pleanála ar oibreacha ar Struchtúr Cosanta de réir Aguisín B de na Treoirlínte um Chosaint Oidhreachta Ailtireachta chun cabhrú le tograí a mheas. Ba chóir go n-ullmhódh ailtire creidiúnaithe caomhnaithe nó a choibhéis an tuarascáil seo (tá liosta de dhaoine gairmiúla atá cáilithe go cuí ar fáil ar shuíomhanna Gréasáin Chumann Seoirseach na hÉireann agus láithreáin ghréasáin RIAI). Sa tuarascáil, ba chóir go mbeadh a) breac-chuntas ar thábhacht an fhoirgnimh b) suirbhé mionsonraithe ar an bhfoirgneamh lena n-aithnítear na ngnéithe bunaidh / luatha a mhaireann agus an suirbhé grianghrafadóireachta gaolmhar c) ráiteas modh agus sonraíocht na n-oibreacha san áireamh agus d) ba cheart go mbeadh sonraí faoi na hoibreacha beartaithe aitheanta go soiléir ar na líníochtaí a ghabhann leo trí chódú datha agus / nó nótaí anótáilte chun idirdhealú soiléir a dhéanamh idir an struchtúr atá ann agus na hoibreacha beartaithe.
Tá sé tábhachtach ailtire nó suirbhéir foirgneamh a aimsiú, a thuigeann foirgnimh thraidisiúnta agus a dhéanann sainfheidhmiú ar a ndeisiú agus a n-athchóiriú. Coinníonn roinnt eagraíochtaí bunachar sonraí de chonraitheoirí a bhfuil saineolas oiriúnach acu agus is féidir teacht orthu seo ar a láithreáin ghréasáin. Tá clár cleachtóirí ag Cumann Seoirseach na hÉireann ag www.igs.ie agus tá liosta d’ailtirí creidiúnaithe caomhnaithe ag Institiúid Ríoga Ailtirí na hÉireann (RIAI) atá le fáil ag www.riai.ie. Tá clár de Chonraitheoirí Oidhreachta speisialaithe ag Cónaidhm an Tionscail Foirgníochta ag www.cif.ie.